25 Mart 2014 Salı

GÜMRÜK MÜŞAVİRİ İNCİ AKGÜN'ÜN; SAYIN BAKAN HAYATİ YAZICIOLU'NA "AÇIK MEKTUP" VEBAŞVURUSU

T.C.
GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIK
MAKAMINA
İLGİ: 21655650-622.01-2281 SAYI 28.03.2013 tarihli yazınız.
SAYIN BAKANIM HAYATİ YAZICIOĞLU: Siz hukuk adamısınız. Kanunları eşit koşullarda uygulayan kişisiniz.
Gümrük Müşaviri İnci Akgün
Aşağıda Bakanlığınıza yazmış olduğum yazımda;  mesleğimi icra edebilmek için önüme konan engelin kaldırılmasını rica etmiştim.
 Bana verilen ilgide kayıtlı yazı ile verilen cevapta da görüleceği gibi benim istediklerime cevap verilmemiş ve benim mağduriyetimin sebepleri açıklanmadığı gibi aynen mağduriyetim devam etmektedir.
Ben bu yaşımda da olsam çalışmak zorundayım. Bir kızım ve bir torunum var. Onlara maddi destek vermek mecburiyetindeyim.
Ben alnımın akı ile emekli oldum. Birikmiş param, evim, arsam, malım, mülküm yok. Bu nedenle Bakanlığın bana vermiş olduğu Gümrük Müşavirlik Belgemi değerlendirmek zorundayım.
Ancak; Gümrük Beyannamelerine her attığım imzada risk kriteri karşıma çıkıyor ve benim imzaladığım beyannameler muayene edilmek üzere kırmızı hatta gidiyor. Bu da masrafların artmasına sebep olduğu için hiçbir firma benimle çalışmak istemiyor. Bu durumda da ben mesleğimi icra edemiyorum ve maaşıma ek gelir getiremiyorum. Maddi ve manevi baskı altında yaşamaya mahkûm ediliyorum.
Yeni kurmuş olduğumuz firmadan da bu nedenlerle ayrılmak zorunda kaldım. Şu an hiçbir Gümrük Müşavirlik firması ve hiçbir mükellef benimle çalışmak istemiyor. Tek nedeni de benim imzaladığım beyannamelerin hepsinin kırmızı hatta yani muayeneye gitmesi.
Bu konuda yaptığım araştırma neticesinde, muayene memuru, ilgili gümrük ve Bakanlık Risk Kriteri Başkanlığı, istedikleri şekilde keyfi bir tutumla istedikleri Müşavire ve şirketlere bilgisayarla oynayarak risk kriterini koyduklarını öğrendim.
Gümrük Müşaviri İnci Akgün
Bu konuyu derinliğine araştırırsanız, işin içinde başka amaçların olduğunu tespit edeceksiniz.
Bana konan kriter şu: “Mevzuata aykırı hareket ettiği hususunda alınan şikayet dilekçesi var,” dikkat edilmesi.
Bizler mevzuata aykırı hareket ettiğimiz zaman, ya ceza veriliyor, ya da mahkemeye veriliyoruz. Üstelik gümrükte çalışanların görevleri ne? Onlar yanlış yapılan işlemleri düzeltmek zorunda değiller mi?
Birisinin yaptığı kasıtlı şikâyete göre böyle bir uygulama yapmak İnsan Haklarına aykırı değil mi? Kanunun hangi maddesinde böyle keyfi bir uygulama söz konusu.
Ayrıca şunu da izah etmek isterim. Muayeneye tabi tutulması istenen ve kırmızı hatta nakledilen eşyaya muayene memurunu götürmek çok zordur. Nedeni ise, eşyalar ilgili gümrükten 40-50-60 km. uzaklıktaki antrepodadır. Muayene memurundan randevu alacaksınız. Ne zaman keyfi olursa o zamana randevu verir. Mesaiye kalır ekseriya, mesai parası yatırılır. Harcırah parası yatırılır. İşlem biran önce yapılsın diye özel harçlık verilmek zorunda kalır. Böylece hem zaman kaybı ve hem de masraf artmış olur. Bu durumda mükellef eşyasını geç aldığından işi senden alır.  Şirket böylece iş kaybına uğrar.
Sayın Bakanım; elbette her beyannamenin sarı hattan işlem görmesi de sakıncalıdır. Mutlaka muayeneye tabi tutulması gereken eşyalar olmalıdır. Buna itirazım yok. Fakat 100 beyannamenin 100 ü de Kırmızı hatta giderse, sizinle kim çalışır ve iş verir.
Bu nedenle:
Sayın Bakanım, ekteki yazımda da teferruatlı olarak izahını yaptığım ve benim imzama konan kriterin kaldırılması hususunda gerekli emrin verilmesini sizden saygılarımla rica edeceğim.
Ömür boyu size minnettar kalacağımın da bilinmesini arz ederim.
Saygılarımla…
*
Adres:                                                                                    İNCİ AKGÜN
Feyzullah mah. Bağdat cad.                                                     Gümrük Müşaviri
Ressam Aykut Ünker sok.                                                      M/34/0917
Güneysu sit. E Blok.No.10
Kat. 6 daire: 14  Maltepe-İstanbul                                                      
TEL: 05398779777                                                                       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder