26 Haziran 2014 Perşembe

Türkiye'de E-Ticaret Hacmi 14 Milyar Liraya Ulaştı

Türkiye'de E-Ticaret Hacmi 14 Milyar Liraya Ulaştı
Türkiye çok kanallı olarak gelişen ve toplam perakende harcamaların içinde yüzde 1.3 paya yükselen e-ticaret pazarının büyüklüğü 14.0 milyar liraya ulaştı.
Türkiye çok kanallı olarak gelişen ve toplam perakende harcamaların içinde yüzde 1.3 paya yükselen e-ticaret pazarının büyüklüğü 14.0 milyar liraya ulaştı. E-ticarette en çok satış 5.1 milyar lira ile tatil-seyahat satışlarında gerçekleşti.
Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) tarafından bu yıl ilk kez, Elektronik Ticaret Derneği (ETİD) proje ortaklığı ve Deloitte Türkiye proje yönetimi ile hazırlanan "Türkiye e-Ticaret Pazarı-2013" raporu kamuoyu ile paylaşıldı.
Raporun sunum toplantısına TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı M. Kemal Cılız, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı İsmail Yücel, Bankalar Arası Kart Merkezi (BKM) CEO'su Soner Canko, TÜBİSAD Yönetim Kurulu üyesi ve Yeni Medya ve e-Ticaret Komisyonu Başkanı Burak Ertaş,  ETİD Başkanı Hakan Orhun ve Deloitte Türkiye ortağı Tolga Yaveroğlu konuşmacı olarak katıldı.
Açılış konuşmasında raporun, Türkiye'de e-ticaret pazarını tanımlayan ve uluslararası standartlara göre ölçümleyerek kategorize eden ilk rapor olduğunu söyleyen Cılız, "Türkiye halen elektronik ticarette arzu edilen seviyede değil, ancak inanılmaz bir büyüme potansiyeline sahip" dedi.
"SAĞLIKLI BİR HUKUKSAL ALTYAPIYA İHTİYAÇ VAR"
E-ticaretin gelişimi için sağlıklı bir hukuksal altyapıya ihtiyaç olduğunun altını çizen Cılız, kişisel verilerin korunması ve elektronik ticaret kanunlarının kısa sürede yasalaşmaları ve tüketicinin korunması kanununun ikincil düzenlemelerinin önemine dikkat çekti.
Proje danışmanı olan Deloitte Türkiye'nin Ortağı Tolga Yaveroğlu da konuşmasında, bu çalışmayı önümüzdeki yıllarda da tekrarlayarak, hem perakende tarafında hem de genel e-ticaret sektöründeki gelişmeleri ilgili bütün kurum ve kuruluşlarla paylaşmayı planladıklarını anlattı.
TÜBİSAD Yönetim Kurulu Üyesi, Yeni Medya ve e-Ticaret Komisyonu Başkanı Burak Ertaş "Toplam perakende harcamalarının içinde yüzde 1.3 olan e-ticaret payı, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerle kıyaslandığında, bu alanda önemli bir büyüme potansiyelimiz olduğunu gösteriyor" dedi.
E-TİCARET SEGMENTLERİNDE PAZAR BÜYÜKLÜKLERİ
Raporda yer alan verilere göre, toplam büyüklüğü 14 milyar lira olan e-ticaret pazarında en büyük payı 5.1 milyar lira ile tatil-seyahat satışları aldı. Bu sektörü, 5.0 milyar lira ile sadece online perakende ve 2.3 milyar lira ile de çok kanallı perakende izledi.
Online segmentte, pazaryerinin hacmi 1.7 milyar lira, bahislerin hacmi 1.6 milyar lira, zok kategorili bölümün hacmi 1.4 milyar lira, özel alışverişler 1.3 milyar lira, ulaşım ve konaklama 700 milyon lira ve dikey satışlar 600 milyon lira oldu.
Çok kanallı segmentteki satış hacimleri de, ulaşım ve konaklamada 4.3 milyar lira, elektronikte 1.0 milyar lira, giyim ve ayakkabıda 0.5 milyar lira, ev ve dekorasyonda 0.3 milyar lira, eğlence ve kültürde 0.1 milyar lira, ve diğer katögorilerde toplam 0.5 milyar lira oldu. - İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder